Vilkår og betingelser


Databeskyttelse
1. Jane Kønig forbeholder seg retten til å innsamle, behandle og bruke våre kundedata i overensstemmelse med loven om databeskyttelse.
2. Jane Kønig vil kun bruke kundedata til det formålet som opplysningene opprinnelig var gitt og/eller til korrespondanse med kunden. 
3. Jane Kønig vil gi betalingsopplysninger til kundens kredittinstitutt dersom dette er nødvendig for behandling av betalingen.

Betaling
Vi godtar betaling med Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, Visa Mastercard, Mastercard Debit og JCB. Alle kortbetalinger behandles via Altapay eller Epays krypterte SSL-betalingssystem for sikker og konfidensiell betaling. 

Beløpet blir først trukket fra kortet ditt når bestillingen din har blitt behandlet og sendt fra oss. Bruk av nettsiden vår og ethvert kjøp foretatt av deg vil bli godkjent under betingelsene fastsatt i dansk lov.

Priser
Alle priser på www.janekoenig.no vises i Norske kroner (NOK).

Bekreftelse
Når du har angitt en bestilling, mottar du kort etter en e-post som bekrefter at vi har mottatt bestillingen din. Hvis du ikke mottar denne e-posten i løpet av få minutter, anbefaler vi at du sjekker spamfilteret ditt. Når vi sender pakken din, mottar du en e-post med forsendelsesbekreftelse.

Frakt
Vi leverer til utvalgte pakkebutikker i hele landet. Av og til bruker Bring en av sine underleverandører til å fullføre leveringen, for eksempel DHL. Prisen for levering er 100 NOK, men vi tilbyr gratis frakt på bestillinger over 999 NOK. 

Leveringstid
Vi sender bestillingen din innen 1-2 dager. Vær oppmerksom på at bestillingsvarer varer som visse Lovetag-smykker og 18 karats smykker blir sendt innen 1-5 virkedager, og smykker med håndmonterte diamanter og perler vil bli sendt innen 5-10 virkedager. Deretter tar leveringen 2-4 arbeidsdager.

Vi sender en e-post når pakken din avsendes. Når Bring skanner pakken, får du en annen e-post med sporingsnummeret som du kan bruke til å følge pakken på bring.no. Sporingsnummeret starter med 37 eller CT.  

Hvis du ikke har mottatt pakken din innenfor leveringstiden, så kontakt vår kundeservice på telefon +45 33 15 86 87 (tast 1) eller på service@janekoenig.dk
Hvis du er usikker på om pakken din ankommer innen en bestemt dato, så kontakt vår kundeservice på service@janekoenig.dk eller +45 33158687.

Forsikret pakke
Alle pakker sendes som en forsikret pakke med et sporingsnummer. På denne måten kan vi sporen pakken inntil den er levert.

Rett til å bytte eller returnere varer
På www.janekoenig.no har du alltid 30 dagers full bytte-/returrett gjeldende fra dagen du mottar leveringen. Du kan bytte smykket til en verdikupong eller returnere smykket og få pengene tilbake. Bemerk at vi kun refunderer beløpet til kortet som ble brukt til kjøpet. 

Hvis du vil bytte eller returnere kjøpet, må du gjøre dette innen 30 dager etter leveringsdatoen. Varen må returneres i samme stand og i den samme originale smykkeesken og innpakningen som du mottok den i. Den vedlagte returseddelen må utfylles og sendes sammen med smykket til følgende adresse: 

Jane Kønig A/S
Kvernhusvegen 21
2743 Harestua
Norge

Du dekker fraktkostnadene for returnering eller bytte av varer. Vi anbefaler også at du sender smykket som en forsikret pakke med sporingsnummer. Hvis det er en reklamasjon, så kontakt alltid kundeservice før du sender smykket. 
Bemerk at smykket bare kan byttes og returneres samme sted som det ble kjøpt.

Refusjon
Når vi mottar returpakken din, vil vi behandle pakken din så raskt som mulig og innenfor to uker. Bemerk at vi kun refunderer beløpet til kortet og kortholderen som opprinnelig foretok kjøpet.

Reklamasjon
Når du handler på janekoenig.no, har du 24 måneders garanti. Hvis du oppdager en defekt eller feil på varene dine innen 2 år etter at du har mottatt varene, har du som kunde rett til å få produktet reparert eller erstattet dersom det ikke kan repareres. 

Reklamasjonen må være rimelig, og skaden må ikke ha vært forårsaket av feilaktig bruk av produktet eller annen skadelig atferd. Du må klage innenfor «rimelig tid» etter at du oppdaget defekten ved produktet. Hvis du klager innen to måneder etter at defekten er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være innenfor garantien.

For å reklamere på et produkt, vennligst kontakt kundeservice på telefon 33 15 86 87 1, eller send en e-post til  service@janekoenig.dk